5 trender 2025 – så ser vi dem på OUI Agency (och så använder du dem)
- Maria Juréhn
- 10 sep.
- 3 min läsning
Vi på OUI Agency jobbar nära både data och djurägares vardag. Under året har vi sett fem tydliga trender. Här är vår bild och hur du kan använda dem – med enkla ord och konkreta steg.
Ett prenumerationer och smarta paket
Så ser vi det: Djur behöver mat, sand och annat regelbundet. Då vill många slippa komma ihåg nästa köp.
Gör så här:
Erbjud hemleverans med valbara mellanrum (t.ex. var 4:e, 8:e eller 12:e vecka).
Skapa färdiga paket: startpaket för ny unge/valp, hemmakitet för katt, aktivpaket för hund.
Skriv tydligt på produktsidan: “Räcker ungefär X veckor i ett vanligt hem.”
Kolla så här om det funkar: Kommer kunderna tillbaka av sig själva? Hur många pausar i stället för att säga upp?
Två vardagsnytta slår “snygg reklam”
Så ser vi det: Kort, hjälpsamt innehåll vinner. “Före/efter” och små guider sparas och delas.
Gör så här:
Starta en serie: “Veckans problemlösare” (30–45 sekunders video + liten checklista).
Testa tre olika vinklar per problem, t.ex. “lukten”, “tiden” och “städet”.
Visa bevis: små tester, tydliga resultat, korta omdömen från riktiga kunder.
Kolla så här: Sparas och delas innehållet? Leder det till fler köp av just den produkten?
Tre prata olika med katt, hund- och smådjursägare
Så ser vi det: “Alla djur” på samma sätt får sällan bra träff. Det som fungerar för kattägare är ofta annat än för hundägare.
Gör så här:
Ha egna sidor för katt, hund och smådjur – med anpassade råd och bilder.
Välj rätt budskap: katt → lukt, tyst, enkelt hemma. Hund → passform, hållbarhet, ute i alla väder.
Låt även förpackningen följa detta: större och diskret för katt (hemma), tåligt och “på språng” för hund.
Kolla så här: Vilka sidor säljer bäst? Köper kattägare andra saker än hundägare – och hur ofta?
Fyra riktiga röster slår stora kändisar
Så ser vi det: Mindre profiler med verklig erfarenhet – instruktörer, uppfödare, butikspersonal, engagerade djurägare – påverkar mer än breda kändisar.
Gör så här:
Välj 10–20 personer du litar på. Skicka riktiga testkit och be dem berätta vad som funkar (och inte).
Använd deras omdömen i dina egna kanaler – med deras tillåtelse.
Ordna små event: frågestund i butik/klubb eller digitalt.
Kolla så här: Kommer det in fler beställningar när de publicerar? Får ni fler frågor och följare?
Fem förpackningen är en del av marknadsföringen
Så ser vi det: Kartongen och påsen säljer lika mycket som annonsen. Den ska vara snygg, tydlig och praktisk.
Gör så här:
Katt: staplingsbara påsar/boxar, tydliga ord om lukt och damm, enkel dosering.
Hund: tåliga förpackningar, tydlig storleksmärkning (S–XL + vikt/omkrets), färdiga säsongs- eller aktivitetskit.
Lägg en liten QR-kod på förpackningen som går till en 30-sekunders instruktionsfilm eller kundomdömen.
Kolla så här: Väljer kunderna paketen oftare? Blir det färre returer när storleken markeras bättre?
30 dagar med OUI-metoden (snabbstart)
Starta en prenumerations-pilot för en produkt som ofta tar slut.
Skapa tre enkla landningssidor: katt / hund / smådjur – med olika budskap.
Bjud in 12 verkliga röster (mindre profiler/experter) att testa och berätta.
Publicera fyra korta problemlösarfilmer + två checklistor som går att spara.
Se över texter på förpackningen: tre tydliga löften, enkel dosering, “så länge räcker den”.
Vill du ha hjälp att komma igång? Vi hjälper dig att ta fram en enkel plan för hur du ska arbeta mot din målgrupp. Boka in ett möte på 20 minuter, så bollar vi idéer för ditt varumärke.
_edited.png)









Kommentarer